خطيبان جمعه لبنان نسبت به شعله‌ور شدن فتنه‌هاي مذهبي و تحقق اهداف رژيم صهيونيستي هشداردادند.

خطيبان جمعه لبنان هشدار دادند:
شعله‌ور شدن فتنه‌هاي مذهبي، تحقق اهداف رژيم صهيونيستي را در پي دارد

خطيبان جمعه لبنان نسبت به شعله‌ور شدن فتنه‌هاي مذهبي و تحقق اهداف رژيم صهيونيستي هشداردادند.



 

خطيبان جمعه لبنان با تأکيد بر ضرورت مقابله با همه مظاهر فتنه‌هاي مذهبي که در منطقه رايج شده است، نسبت به شعله ور شدن اين فتنه‌ها و تحقق اهداف رژيم صهيونيستي در بر هم زدن ثبات امنيتي و سياسي در اين کشور هشدار دادند.

عالمان شيعه و سني لبنان ضمن تأکيد بر ضرورت تکيه بر گفتمان سياسي براي حل مشکلات موجود در اين کشور به عنوان تنها راه مقابله با بحران‌ها، خطاب به مسئولين در اين کشور تصريح کردند: زندگي و آينده شهروندان امانت خداوند بر گردن شماست پس از آن حفاظت کرده و امانت را به اهلش بازگردانيد، پيش از آن که در  برابر خداوند، مردم و تاريخ پاسخگو باشيد. 

فلسطين و حوادث اخير آن نيز يکي از محورهاي سخنان اين هفته ائمه جمعه لبنان بود که خواستار حمايت جهان عرب از شهروندان فلسطيني در برابر غرور سياسي اسرائيل و ادامه شهرک‌سازي‌ها در فلسطين اشغالي به ويژه پس از دستيابي اين کشور به جايگاهي بين‌المللي در سازمان ملل متحد شدند.

علماي لبنان همچنين با اشاره به حوادث اخير در مصر از آنچه امروز در اين کشور در جريان است ابراز تأسف کردند.
ائمه جمعه لبنان به ملت مصر نسبت به حساس بودن مرحله‌اي که در پيش رو دارند، هشدار داده و از آنها خواستند با هشياري رفتار کنند و از وارد شدن به درگيري‌هاي جديد بپرهيزند.

سوريه از ديگر محورهاي منبرهاي نماز جمعه در لبنان بود که ائمه جمعه، تخريب روز افزون زير ساخت‌هاي اقتصادي در سوريه را دستاورد ادامه يافتن جنگ در اين کشور توصيف کردند.

علماي شيعه و سني در لبنان با اشاره به تخريب زير ساخت‌هاي اجتماعي در سوريه در سايه اختلاف‌هاي طايفه‌اي و مذهبي، از دوستان سوريه خواستند به جاي آتش افروزي تلاش کنند آتشي که در اين کشور روشن شده است را خاموش کرده و سوريه قدرت و نقش آن را حفظ کنند.

علماي لبنان همچنين به حوادث اخير در منطقه اشاره کرده و از همگان خواستند نسبت به زنان کودکان و شهروندان بيگناه رأفت نشان دهند و حقوق شهروندان را پيش از منافع مسئولين در نظر بگيرند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:خطيبان جمعه لبنان نسبت به شعله‌ور شدن فتنه‌هاي مذهبي و تحقق اهداف رژيم صهيونيستي هشداردادند,, | 13:47 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=